zaterdag 29 november 2008

Hij baarde kinderen deel 8

Het dromende mini-kind

Draai door de draaideur en je stapt een andere wereld binnen, een wereld vol cadeau's Overal staan hoog opgstapelden producten. En iedereen koopt, echt iedereen. Zelfs de zwerver koopt iets voor zijn mede-zwervers. het is een waterpijp. Doe maar duur, denkt de schrijver dan. Weten we ook weer waar hij de hele dag voor zit te bedelen.

Bij de kinderspeelgoedafdeling zie ik een hoop bijenkorfmedewerkers verkeleed als zwartepiet, een beetje met de kinderen spelen. Het zou me eigenlijk best grappig lijken als één van die medewerkers pedofiel zou zijn. Pedopiet, hahaha. Die zou dan zo grappig zeggen:''Nee kindje, twister hoor je zonder broek te spelen, want anders kan ik toch niet zeggen, rechter bal op rood?

Soms draaf ik een beetje door. Maar geef toe het is leuk bedacht. Wel erg vies. Ik zou het verschrikkelijk vinden als dat in het echt zou gebeuren, iehl. Ik zit nu zo'n beetje te kotsen op mijn toetsenbord, van afgunst. Lekker hè? Nee hoor grapje. Ik heb het geschreven om over na te denken. Hoe kan je de kleine mens het best beschermen? Eén ding is zeker. Al die pieten werken niet mee!

De Schrijver

Geen opmerkingen: